Vanliga Frågor

Leverans

Gratis leverans: Vi erbjuder gratis leverans för alla beställningar.

Nuförtiden använder vi oss av DPD för leveranser inom Sverige. Alla paket skickas med hemleverans för din bekvämlighet.

Vi strävar efter att ge dig en smidig och pålitlig leveransupplevelse. När du beställer från oss kan du förvänta dig att din beställning bearbetas och levereras inom 3-5 arbetsdagar. Orderhanteringstiden är 3-5 dagar.

Vi levererar för närvarande endast till adresser inom Sverige. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta kan medföra för våra internationella kunder.

Retur

Vid användning av ångerrätten ansvarar du som kund för att returnera varan och betala för returfrakten.

Ångerrätt

Enligt lagen har du som vår kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Du som kunden ansvarar för returfrakten.

För att returnera en vara, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar från mottagandet av varan för att meddela ditt beslut. Var vänlig och se till att varorna och förpackningarna returneras i oförändrat skick.

Vi återbetalar det belopp du har betalat för varan inom 14 dagar från mottagandet av returen.

Reklamation

Om du vill reklamera en produkt, vänligen skicka ett e-postmeddelande till oss på info@duvetique.se och ange ”Reklamation” i ämnesraden. För att kunna hantera ditt ärende på bästa möjliga sätt är det viktigt att vi får så mycket information som möjligt. Vi ber dig vänligen att tillhandahålla detaljer om ditt ärende samt bifoga eventuella bilder som kan vara relevanta för att bedöma situationen. Vi förstår vikten av att få snabb återkoppling, och vi kommer att hålla dig informerad om statusen för ditt ärende.

Vi vill även informera dig om att vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna.

Enligt svensk lag har du reklamationsrätt i 3 år från inköpsdatum.

Har du mer frågor?

Kontakta oss på info@duvetique.se eller använd vårt kontaktformulär