Integritetspolicy

Senast uppdaterad November 2024

VI ÄR PERSONUPPGIFTSANSVARIGA

Duvetique är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som beskrivs i denna integritetspolicy. I denna integritetspolicy förklarar Duvetique  (även kallat “vi” eller “oss“)  vilken typ av personuppgifter vi lagrar och hur vi behandlar dem. Denna integritetspolicy gäller för: duvetique.se

VILKA PERSONUPPGIFTER SAMLAR VI IN OCH HUR ANVÄNDS DE?

Vi samlar in följande typer av personuppgifter för att kunna hantera din beställning och förbättra din upplevelse hos Duvetique:

Grundläggande information: Vi samlar in namn och födelsedatum för att kunna identifiera dig som kund.

Kontaktinformation: Din adress, telefonnummer och e-postadress används för att kunna leverera dina beställningar och kommunicera med dig angående din order.

Konto- och profilinformation: Vi sparar dina inställningar och preferenser för att skapa en personlig upplevelse för dig som kund.

Betalningsinformation: Transaktionsinformation och valt betalningsmedel används för att behandla betalningar för dina köp.

Kundhistorik och kundengagemang: Vi sparar information om dina tidigare beställningar, kundvagnsrörelser, användning av rabattkoder och deltagande i lojalitetsprogram för att kunna erbjuda skräddarsydda erbjudanden och förbättra våra tjänster.

Kundaktivitet: Vi registrerar läs- och handlingshistorik från vår webbplats för att analysera och förbättra din användarupplevelse samt för att skicka relevant marknadsföringsmaterial.

Teknisk information: Vi samlar in teknisk information om de enheter du använder för att kunna optimera vår webbplats och säkerställa dess funktionalitet.

Personuppgifterna samlas vanligtvis in direkt från dig när du registrerar dig eller gör en beställning hos oss. Ibland kan vi även få personuppgifter från andra källor, såsom tredjepartstjänster för betalning eller leverans. Vi följer strikta riktlinjer och lagstadgade krav för hantering av personuppgifter för att säkerställa din integritet och säkerhet.

Vi använder Google Tag Manager, Google Analytics och Meta Pixel på vår webbplats för att förbättra din upplevelse och optimera våra tjänster. Google Tag Manager hjälper oss att hantera och implementera olika spårningsverktyg på ett effektivt sätt. Google Analytics används för att samla in anonym data om hur besökare interagerar med vår webbplats, som vilka sidor som besöks och hur länge. Detta hjälper oss att förstå våra kunders behov och förbättra webbplatsens funktionalitet. Meta Pixel används för att analysera effektiviteten av våra annonser på sociala medier och för att säkerställa att våra annonser når rätt målgrupp. All data som samlas in används på ett ansvarsfullt sätt och i enlighet med gällande dataskyddsregler.

  1.  

HUR SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?

Din säkerhet är viktig för oss. Därför har vi vidtagit lämpliga tekniska, organisatoriska och administrativa säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter från obehörig åtkomst och annan otillåten behandling. Vi analyserar och utvärderar regelbundet åtgärderna i syfte att skyddet för dina uppgifter ska bli så säkert som möjligt. 

VILKA LÄMNAR VI UT DINA UPPGIFTER TILL?

Vi lämnar inte ut dina uppgifter till andra företag eller organisationer om det inte krävs enligt lag eller är nödvändigt för att utföra våra lagstadgade eller avtalsenliga förpliktelser gentemot dig. 

Vi kan lämna ut dina personuppgifter till någon av våra samarbetspartners, leverantörer eller underleverantörer, men endast om det behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter i förhållande till dig som kund. Vi lämnar aldrig ut fler personuppgifter än vad som är nödvändigt.

När det krävs enligt lag kan vi behöva lämna ut dina uppgifter till myndigheter och andra organisationer. Vi kan också behöva lämna ut dina uppgifter om det är nödvändigt för att utöva, fastställa eller bevaka våra rättsliga anspråk. 

Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till andra företag eller verksamheter för marknadsföringsändamål. 

HUR LÄNGE BEHANDLAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?

Vi sparar uppgifter om dig som kund så länge det är nödvändigt under avtalets giltighetstid och en rimlig tid därefter. Under vissa omständigheter kan detta innebära att vi behåller dina uppgifter under längre tid, till exempel om det krävs enligt lag eller för att fastställa, utöva eller bevaka rättsliga anspråk.

DINA RÄTTIGHETER

RÄTT TILL INSYN I EGNA UPPGIFTER

Du kan begära en kopia av alla uppgifter vi behandlar om dig. Kontakta oss för att utnyttja din insynsrätt.

RÄTT TILL RÄTTELSE AV PERSONUPPGIFTER

Du har rätt att begära att vi rättar eller kompletterar uppgifter som är felaktiga eller vilseledande.

RÄTT TILL RADERING AV PERSONUPPGIFTER

Du har rätt att få dina personuppgifter raderade utan dröjsmål. Du kan när som helst begära att vi raderar uppgifter om dig själv. Men notera att information som vi är skyldiga att behålla av hänsyn till andra rättsliga åtaganden (som till exempel bokföringslagen) inte kommer att raderas.

BEGRÄNSNING AV BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Om vissa villkor är uppfyllda har du rätt att begära begränsning av vår behandling av dina uppgifter. Det innebär att vi markerar dina uppgifter för att bara behandla dem för specifika ändamål framöver. Observera att vi kanske inte kan tillhandahålla våra tjänster om vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter.

DATAPORTABILITET

Du har rätt att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Kontakta oss för att få ut dina personuppgifter.

DU KAN KLAGA PÅ VÅR BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi hoppas att du informerar oss om du anser att vi inte följer reglerna i personuppgiftslagen. Säg gärna till först genom den kontakten eller kanalen du redan har etablerat med oss. Du kan också klaga på vår behandling av personuppgifter. Du gör detta till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).